Bienvenido/a a mi blog personal

Bienvenido/a a mi blog personal

jueves, 23 de enero de 2014

Prosa, poesia i amor.

La faula és un mijà d'expressió especialment atractiu per aquells que estimem la poesia i nos agrada gojar de les coses chicotetes. Tindre com interlocutor a un ser no humà, siga animal, planta o qualsevol atre pertanyent a la nostra natura és força idòneu per a establir conceptes, idees i pensaments així com per a expressar sentiments. 
Seguixen sis sextets en rima consonant frut d'una vesprada d'hivern escrits en la meua antiga llengua materna.





Fon un matí que nevava
quan obrí mon finestró
i a un aucellet petorrí
tacant el blanc del jardí
tremolant i en postració
vaig vore que m'aguaitava.”

Mogut per fonda tristor
pronte acodí al seu auxili
i son cos escarransit
hoste del meu càlit pit
trobà per fi un domicili
recuperant la vigor.”

Mai de mi se separava
clar de dia o fosca nit
content arreu me seguia
quan llegia o escrivia
o caminava enardit...
tot lo meu l'interessava.”

Una vesprada plujosa
érem tots dos dialogant
i me digué en simpatia:
-per qué ya no escrius poesia?
sols ho fas de tant en tant
només cultives la prosa.-”

-Amic meu-, li responguí,
-l'essència humana ambiciona
allò que en lo cor no té
i yo el meu el tinc replé
de l'amor per una dona
que és musa del meu camí.-”

-Per ad ella tot voldria:
mil garlandes de fortuna,
entendre-la en l'ansietat
i al seu gust fer-li costat.-
-Trobes prosa en ma tribuna
perque ya tinc la poesia.-”



No hay comentarios:

Publicar un comentario